سبد خرید خالی می باشد

حشرات فلسی

حشرات فلسی دسته بزرگی از حشرات هستند که بیش از 8000 گونه دارند. آنها در سراسر جهان یافت می‌شوند و می‌توانند به طیف گسترده‌ای از گیاهان، از جمله درختان، درختچه‌ها، گل‌ها و گیاهان زینتی حمله کنند.

حشرات فلسی کوچک، بی‌حرکت و به طور معمول پوشیده از فلس‌های مومی یا پوسته‌ای هستند. آنها از شیره گیاهان تغذیه می‌کنند که می‌تواند باعث ضعیف شدن، پژمردگی و مرگ گیاه شود. برخی از حشرات فلسی همچنین می‌توانند بیماری‌هایی را به گیاهان منتقل کنند.

شکل ظاهر:

رنگ این حشرات زرد مایل به قهوه ای بوده و بدنشان حاوی پوششی فلس مانند است که از بدن آن ها حفاظت می کند. برخی از فلس ها به شکل نیم کره بوده در حالی که برخی دیگر بیضی و مسطح می باشد.

 

scale insects Order Hemiptera

 اندازه:

طول بدن این حشره از 0/1.6 تا 0/1.4 اینچ می باشد.

 رفتار:

تغذیه این آفات از حشرات از طریق مکیدن شیرۀ گیاه می باشد که باعث توقف رشد و مرگ گیاه می شود. شیره ای که از این حشرات دفع می شود بر روی مبلمان و کف زمین باعث چسبندگی و براق شدن توده ای شده و ایجاد قارچ سیاه می کند که به کپک دوده ای نیز معروف است و آفات دیگر نظیر مورچه ها را نیز جذب می کند.

  زیستگاه:

این آفات به گیاهان داخل منازل و یا گلخانه هجوم برده و آفات بسیار مهمی از گیاهان و درختچه ها محسوب می شوند. این آفت از طریق زائده سوزن مانند دهان خود از شیرۀ گیاهان تغذیه می کنند که این تغذیه در نهایت منجر به مرگ گیاه می گردد.

 نکات جالب:

حشرات فلسی عموماً قابل شناسایی نبوده و به دلیل عدم تحرک در قسمت هایی از گیاه پنهان می شوند. از طرفی فاقد سر مجزا و سایر قسمت های بدن قابل تشخیص است.

کنترل و سمپاشی:

اگر شما در تهران و یا شهرهای اطراف آن به سر می برید، درختان و چمن ، ویلا و یا باغتان دچار مشکل آفات باغی شده شرکت نگین دشت در ارائه خدمات زیست محیطی ، طی یک برنامه زمانبندی شده توسط مهندسین باتجربه این شرکت جهت از بین بردن این آفت ها در خدمت شما می باشد.

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi