سبد خرید خالی می باشد

شایعات و واقعیتهای کروناویروس

آیا خشک کن های دستی در کشتن ویروس کرونا موثر هستند؟

 خشک کن دست در کشتن مدل 2019-nCoV تاثیری ندارد. برای محافظت از خود در برابر coronavirus ، شما باید مرتباً دست ها خود را با دستمال حاوی الکل تمیز کنید یا آنها را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید. پس از تمیز کردن دست ها ، باید آنها را با استفاده از حوله های کاغذی دستگاه خشک کن کاملاً خشک کنید.

از چه طریقی می شود اطلاعات درست و قابل استناد در خصوص ویروس کرونا بدست آورد؟ 

 احتمالاً با کشف اطلاعات و حقایق بیشتر درباره ویروس کرونا، تغییر این وضعیت ادامه دارد. برای اطلاع از جدیدترین اطلاعات و اخبار مستند و درست ، به وبسایت رسمی CDC به آدرس زیر مراجعه کنید: 

www.cdc.gov.

برای اطلاعات مربوط به خدمات در نظر گرفته‌شده برای بیماران کرونا ، به «مرکز بهداشت جهانی» مراجعه کنید.

nCoV 2019 negindasht 10

 

آیا یک لامپ ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش می تواند کروناویروس جدید را بکشد؟

لامپهای UV نباید برای استریل کردن دستها یا مناطق دیگر پوست استفاده شوند زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث سوزاندن پوست شود.

nCoV 2019 negindasht 11

اسکنرهای حرارتی در تشخیص افراد آلوده به کروناویروس جدید چقدر مؤثر هستند؟

اسکنرهای حرارتی در تشخیص افرادی که تب دارند (یعنی درجه حرارت بالاتر از حد طبیعی بدن که 37 درجه باشد) به دلیل عفونت با کروناویروس مؤثر هستند.

با این حال ، آنها نمی توانند افرادی را که آلوده هستند و هنوز به تب مبتلا نیستند ، تشخیص دهند. این امر به این دلیل است که بین 2 تا 10 روز طول می کشد تا افرادی که آلوده می شوند بیمار شوند و دچار تب شوند.

nCoV 2019 negindasht 9

آیا اسپری کردن الکل یا کلر در بدن شما می تواند کرونا ویروس جدید را از بین ببرد؟

 اسپری کردن الکل یا کلر در بدن شما ویروس هایی را که قبلاً وارد بدن شما شده اند ، از بین نمی برد. پاشیدن چنین موادی می تواند برای لباس یا غشاهای مخاطی (یعنی چشم ، دهان) مضر باشد. توجه داشته باشید که هم الکل و هم کلر می توانند برای ضد عفونی کردن سطوح مفید باشند ، اما لازم است طبق توصیه های مناسب از آنها استفاده شود.

nCoV 2019 negindasht 12

آیا حیوانات خانگی در خانه می توانند coronavirus جدید (2019-nCoV) را انتقال و گسترش دهند؟

در حال حاضر ، هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه وجود ندارد. با این وجود ، همیشه ایده خوبی است که بعد از تماس با حیوانات خانگی ، دستان خود را با صابون و آب بشویید. این شما را در برابر باکتری های متداول مانند E.coli و Salmonella محافظت می کند که می تواند بین حیوانات اهلی و انسانها عبور کند.

nCoV 2019 negindasht 5

 

آیا واکسن های ضد پنومونی شما را در برابر coronavirus جدید محافظت می کنند؟

ویروس آنقدر جدید و متفاوت است که به واکسن خاص خود نیاز دارد. محققان در تلاشند تا واكسن علیه 2019-nCoV تهیه كنند ، و WHO از تلاشهای آنها حمایت می كند.

اگرچه این واکسن ها در برابر 2019-nCoV مؤثر نیستند ، اما واکسیناسیون در برابر بیماری های تنفسی برای محافظت از سلامتی شما بسیار توصیه می شود.

 
nCoV 2019 negindasht 1
 

آیا به طور مرتب شستشوی بینی با نمکی می تواند از بروز عفونت با کروناویروس جدید جلوگیری کند؟

نه. هیچ مدرکی مبنی بر شستشوی منظم بینی با نمکی وجود ندارد. شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه شستشوی مرتب بینی با نمکی می تواند به افراد در بهبودی سریعتر از سرماخوردگی کمک کند. اما ، به طور منظم شستشوی بینی برای جلوگیری از عفونت های تنفسی ثابت نشده است.

nCoV 2019 negindasht 4

آیا خوردن سیر آیا می تواند به جلوگیری از عفونت با coronavirus جدید کمک کند؟

سیر یک ماده غذایی سالم است که ممکن است خاصیت ضد میکروبی داشته باشد. با این حال ، هیچ شواهدی از شیوع این بیماری در دست نیست که خوردن سیر ، مردم را از کرونا ویروس جدید محافظت می کند.

nCoV 2019 negindasht 3

آیا قرار دادن روغن کنجد باعث جلوگیری از ورود coronavirus جدید به بدن می شود؟

 روغن کنجد کورونا ویروس جدید را از بین نمی برد. برخی از ضد عفونی کننده های شیمیایی وجود دارند که می توانند 2019-nCoV را بر روی سطوح بکشند. اینها شامل ضد عفونی کننده های مبتنی بر کلر  ، یا حلالها ، 75٪ اتانول ، اسید پراستریک و کلروفرم است.

با این حال ، اگر آنها را روی پوست یا زیر بینی خود قرار دهید ، تأثیر کمی یا تأثیرگذاری بر این ویروس ندارند. حتی می تواند برای شما خطرناک باشد .

nCoV 2019 negindasht 2

آیا coronavirus جدید روی افراد مسن تأثیر می گذارد یا افراد جوان نیز مستعد هستند؟

افراد در هر سنی می توانند توسط ویروس جدید (2019-nCoV) آلوده شوند. افراد مسن و افراد با شرایط پزشکی از قبل موجود (مانند آسم ، دیابت ، بیماری های قلبی) به نظر می رسد در معرض ابتلا به بیماری ویروس به شدت آسیب پذیرتر باشند. 

WHO سازمان بهداشت جهانی به افراد در هر سنی توصیه می كند كه برای محافظت از خود در برابر ویروس ، به عنوان مثال با رعایت بهداشت خوب و بهداشت تنفسی مناسب ، قدم بردارند.

nCoV 2019 negindasht 6

آیا آنتی بیوتیک ها در جلوگیری و معالجه کورنا ویروس جدید مؤثر هستند؟

 نه ، آنتی بیوتیک ها علیه ویروس ها کار نمی کنند . coronavirus جدید (2019-nCoV) یک ویروس است و بنابراین ، آنتی بیوتیک ها نباید به عنوان ابزاری برای پیشگیری یا درمان استفاده شوند.

با این حال ، اگر شما در بیمارستان 2019-nCoV بستری هستید ، ممکن است آنتی بیوتیک دریافت کنید زیرا عفونت باکتریایی امکان پذیر است.

nCoV 2019 negindasht 7

آیا داروهای خاصی برای پیشگیری یا معالجه کورو ویروس جدید وجود دارد؟

تا به امروز ، هیچ داروی خاصی برای جلوگیری یا معالجه کورو ویروس جدید (2019-nCoV) توصیه نشده است.

با این حال ، افراد آلوده به ویروس باید برای تسکین و درمان علائم مراقبت های لازم را انجام دهند ، و افراد مبتلا به بیماری شدید باید از مراقبت های حمایتی بهینه استفاده کنند. برخی از درمانهای خاص تحت بررسی قرار گرفته و از طریق آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار می گیرند. 

 nCoV 2019 negindasht 8

 درپایان توصیه می شود به اخبار غیر مستند اعتماد نکنید بخصوص در این مواقع که نگرانی عمومی ایجاد می شود بازار دروغ و شایعه داغ می شود شما باید هوشیار باشید که این شایعات را به راحتی نپذیرید. پیشنهاد می شود فقط به اخبار و اطلاعیه های سازمان بهداشت جهانی WHO و آژانس بین المللی محیط زیست cdc.gov را اعتماد کنید.

منبع مقاله: شرکت نگین دشت

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد!

   {gallery /}

 
 
logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi