سبد خرید خالی می باشد

بازرسی موریانه چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

بازرسی موریانه برای اطمینان از یک خانه ایمن و عاری از موریانه بخصوص در مناطق موریانه خیز کاملاً ضروری است. چه برای خرید خانه به بازرسی موریانه نیاز داشته باشید یا خانه خود را بخواهید بفروشید، مهم است که بدانید برای از بین بردن هجوم باید با یک متخصص کنترل آفات کار کنید یا خیر؟ متخصصان کنترل آفات بر اهمیت بازرسی سالانه موریانه برای جلوگیری از مشکلات پرهزینه تاکید می کنند.

Termite 1024x384

بازرسی موریانه یا بازدید حشره‌شناسی به معنای بررسی توسط یک متخصص دفع آفات است که به دنبال نشانه‌های حضور آفات می‌گردد. علائم اصلی عبارتند از:

  1. موریانه های بالدار
  2. لوله‌های پناهگاه گلی
  3. گل در اتصالات ساختمانی
  4. آسیب به ساختار چوبی ساختمان
  5. برسی میزان خسارات به ساختمان
  6. برسی میزان آلودگی و شدت حمله موریانه ها

برای شخصی که متخصص حشره‌شناسی نیست، تشخیص این علائم دشوار می باشد، به خصوص موریانه‌ها اغلب چوب را از درون به بیرون می‌خورند و ساختارها را به شکل غیر قابل تشخیصی آسیب می‌زنند.

 چرا به بازرسی موریانه نیاز دارید؟

خرید خانه‌ای جدید یک رویداد هیجان‌انگیز است و ممکن است به سرعت درگیر زیبایی‌های یک خانه جدید شوید. اما قبل از اینکه عزم خرید خانه را بگیرید، انجام یک بازرسی موریانه برای ارزیابی آسیب‌های موریانه بسیار حیاتی است. اگر در این بازرسی کوتاهی کنید، خانه‌ی رویایی شما ممکن است به یک کابوس تبدیل شود.

علاوه بر این، حتی اگر مستاجر هستید، حضور آفات می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی شما داشته باشد، زیرا موریانه‌ها در ایران سالانه به میزان 2 میلیارد دلار خسارت وارد می‌کنند، برای صاحبان خانه، این هزینه بسیار سنگین و طاقت فرسا می باشد.

با توجه به اینکه موریانه‌ها در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کنند، برای کسانی که به مناطق گرمتر کشور نقل مکان می‌کنند یا خانه‌ای می‌خرند، بسیار اهمیت دارد.

موریانه‌ها در مناطق جنوبی کشوربسیار شایع هستند. این بازرسی‌ها می‌توانند در هر زمانی از سال انجام شوند، اما معمولاً در بهار و تابستان بیشترین فعالیت را دارند.

  • تشخیص زودهنگام: بازرسی موریانه می‌تواند به شما کمک کند تا این آفت را در مراحل اولیه آلودگی شناسایی کنید، زمانی که هنوز خسارات زیادی به بار نیاورده است. تشخیص زودهنگام موریانه‌ها کلید جلوگیری از خسارات پرهزینه و زمان‌بر است.

  • جلوگیری از خسارات: موریانه‌ها می‌توانند به طور جدی به خانه شما آسیب برسانند، از جمله:

    • خسارت به سازه: موریانه‌ها می‌توانند از طریق خوردن چوب، به تیرها، تخته‌ها و سایر اجزای سازه‌ای خانه شما آسیب برسانند.

    • خسارات زیبایی: موریانه‌ها می‌توانند به دیوارها، کف‌ها و سایر سطوح چوبی خانه شما آسیب برسانند و ظاهر آنها را خراب کنند.

    • کاهش ارزش ملک: وجود موریانه‌ها می‌تواند ارزش ملک شما را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

  • محافظت از سلامت: موریانه‌ها می‌توانند آلرژی و بیماری‌های تنفسی را برای انسان‌ها ایجاد کنند.

  • آرامش خاطر: دانستن اینکه خانه شما عاری از موریانه است، به شما آرامش خاطر می‌دهد.

چه کسانی باید از بازرسی موریانه استفاده کنند؟

  • مالکان خانه: همه مالکان خانه باید به طور مرتب خانه خود را از نظر وجود موریانه بازرسی کنند، به خصوص اگر در منطقه‌ای با خطر بالای موریانه زندگی می‌کنند.

  • خریداران و فروشندگان خانه: قبل از خرید یا فروش خانه، بازرسی موریانه برای اطمینان از عدم وجود این آفت در ملک ضروری است.

  • مستاجران: مستاجران باید قبل از نقل مکان به یک آپارتمان یا خانه جدید، از صاحبخانه خود در مورد انجام بازرسی موریانه سوال کنند.

بنابراین، اگر مشکوک به حضور آفات هستید یا قصد دارید خانه را بفروشید یا بخرید، بازرسی موریانه برای شما ضروری است. در این مواقع، مشاوره با متخصصین با تجربه شرکت نگین دشت موثرترین راه برای مقابله با سمپاشی موریانه است.

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi