سبد خرید خالی می باشد

آفات باغچه و چمن

این آفات با تغذیه از گیاه و چمن خسارات زیادی را به باغ ها و مزارع وارد می کنند مگر در مواردی که اقدامات حفاظتی در جهت کنترل آفات صورت گرفته باشد در غیر این صورت خسارات مالی زیادی را به فضای سبز وارد می کنند.

aphids negindasht

Chinch bugs از آفاتی است که به طور جدی به چمن St Augustine و یا سایر گونه های چمن خسارت وارد می کند. آن ها از طریق زائده سوزنی شکل دهان آب گیاه را مکیده و خسارات زیادی را به چمن وارد می کند که از نشانه های آن تغییر رنگ چمن از زرد مایل به قهوه ای تا قهوه ای می باشد این حالت در مناطقی که تابش آفتاب مناسب بوده و رشد چمن در آنجا صورت می گیرد بیشتر دیده می شود.


شته ها Aphid و آفت گیاهی whitefly (مگس سفید) از مایعات موجود در قسمت هایی نظیر ساقه سبزیجات کشت شده ، گیاهان زینتی و صنعتی تغذیه می کنند. مادۀ شیرینی که توسط شته ها از گیاه دفع می گردد به نام موم یا honeydew معروف است که باعث جذب مورچه ها و سایر حشرات می گردد و از طرفی یک پوشش چسبنده را بر روی برگ گیاهان به وجود می آورد.


گاهی این مواد در حکم یک قارچ به شمار آمده که روی برگ گیاهان زینتی را پوشش داده و این برگ ها سیاه و کثیف به نظر می آیند. شته ها در حکم ویروس گیاهان به شمار آمده که از طریق تغذیه گیاه منجر به مرگ گیاه می شوند این آفات مانند chinch ها به خصوص در ماه های فصل بهار رایج تر هستند.


sod webworms – Armyworms – grubworms در طول ماه های فصل پاییز با تغذیه از ساقه، شاخه و برگ گیاهان باعث آسیب به چمن ها و گیاهان می شوند.
در طول ماه های پاییز و زمستان آفاتی نظیر mites , scale (مایت گیاهی و کنه گیاهی) جزء شایع ترین آفات به شمار می آید. حشراتی که بیشتر در خاک زندگی کرده و از ریشۀ گیاهان تغذیه می کنند. تغذیه از طریق مکیدن آب موجود در گیاهان زینتی آسیب فراوانی را به آن ها وارد می کند و علائمی که هجوم این حشرات به گیاهان را نشان می دهد عبارت اند از: زردی چمن و متمایل شدن رنگ آن به قهوه ای که در اثر از دست دادن آب گیاه و کمبود مواد تغذیه ای ایجاد شده که سبب بروز بیماری های مختلفی در گیاه می گردد. برگ گیاه به مرور از بین رفته و در نهایت مرگ گیاهان را به همراه دارد.negindasht 231

برخی از این آفات از بدو تولد تا بلوغ با تغذیه از گیاهان و چمن ها به آن ها آسیب وارد کرده نظیر sod webworms که در مرحلۀ لاروی، تغذیه از گیاهان را شروع کرده و این تغذیه تا زمان بزرگسالی ادامه دارد.
آفات دیگر نظیر mole crickets (جیرجیرک خالدار) با ایجاد تونلی از زیر خاک تا سطح زمین سیستم ریشه ای گیاه را از بین می برد و در نهایت باعث نازک شدن چمن و منجر به مرگ گیاه می شود. این جیرجیرک ها در دما و رطوبت بالا در مکان های تاریک و مرطوب لانه می کنند.


Slugsandsail اغلب آفات چمنی محسوب شده و فعالیت آن ها در شب می باشد. Plaster bagworms که بید لباس به شمار می آید بیشتر در مکان هایی نظیر گاراژها دیده می شود.

 کنترل و مبارزه با آفات حیاط:

اگر شما در تهران و یا شهرهای اطراف آن به سر می برید، درختان و چمن ویلا و یا باغچه دچار مشکل آفات باغی شده شرکت سمپاشی نگین دشت در ارائه خدمات زیست محیطی ، طی یک برنامه زمانبندی شده توسط مهندسین باتجربه این شرکت جهت از بین بردن این آفت ها در خدمت شما می باشد.

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi