سبد خرید خالی می باشد

آیا موش می توانند وارد یخچال شود؟

جواب سوال بالا می تواند بسیاری از ما را شگفت زده کند. از آنجا که بدنۀ یخچال از فلز ساخته شده ولی موش ها به قدری باهوش هستند که می توانند راه دیگری را برای ورود به داخل یخچال پیدا نمایند.

هر قسمتی که قابلیت جویدن توسط موش را داشته باشد این امکان را به موش می دهد که بتواند به آن محل دسترسی پیدا کند به عنوان مثال لاستیک و نوار دور درب یخچال که موش می تواند آن را جویده و وارد یخچال شود.Can mice enter the refrigerator negindasht 1024 x 1365

موش ها چگونه وارد یخچال می شوند؟

روش های مختلفی برای ورود موش به داخل یخچال وجود دارد که از جملۀ آن ها می توان به لاستیک اطراف درب یخچال، سیستم لوله کشی تخلیه آب و سیستم تبرید یخچال و ... اشاره نمود.

لوله کشی های پشت یخچال و فن یخچال که در قسمت دیوارۀ پشتی یخچال قرار گرفته و به کمپرسور ، موتور و سایر قسمت های یخچال منتهی می شود در واقع بخش مهم عملکرد یخچال به شمار می آیند . این دهانه از طریق نوعی رنده با جنس پلاستیکی پوشانده شده که موش ها از طریق دندان های فوق العاده ای که دارند می توانند به این قسمت دسترسی پیدا نمایند.

در صورتی که موش ها زمان کافی داشته باشند و مصمم باشند به راحتی از طریق دندان های خود بافت پلاستیکی را سوراخ کرده و به محیط داخل یخچال راه پیدا می کنند.

احتمال دیگر در مورد چگونگی ورود موش ها به محیط داخل یخچال از طریق محافظ یا به اصطلاح آستر پلاستیکی داخل یخچال می باشد تا حدودی این روش نادر است اما موش ها در هنگام گرسنگی هر چیزی را امتحان می کنند تا به منبع غذایی دسترسی پیدا کنند.

برای عبور از آستر یا محافظ داخل یخچال موش ها ابتدا باید راهی بین بدنه بیرونی و قسمت داخلی ( محلی که حین بازکردن یخچال قابل مشاهده است.) پیدا کنند. از آنجا که هیچ راهی از بدنه بیرونی چون از فلز ساخته شده وجود ندارد بنابراین چون بدنه داخلی از بافت نرم تری ساخته شده احتمال سوراخ شدن آن توسط موش بیشتر خواهد بود.

در صورتی که بدنه بیرونی یخچال نیز از پلاستیک ساخته شده باشد موش این قابلیت را خواهد داشت که از آن عبور کند و تنها راه پیشگیری از ورود موش به محیط داخلی یخچال آن است که تمام نقاط احتمالی ورود موش را بررسی نموده و اقدام به بستن تمام مسیرها نماییم.

درک آناتومی موش ها به ما کمک می کند که راه هایی که موش ها از آن طریق وارد یخچال می شوند را راحت تر شناسایی نماییم. موش ها اندازه های مختلفی دارند ولی ترفندهایی به کار می برند که باعث انعطاف پذیری بدن موش و نیز رد شدن آن ها از کوچکترین سوراخ ها می شود.

انعطاف پذیری بدن موش ها باعث می شود تا بتوانند از یک سوراخ با قطر یک خودکار یا مداد عبور کنند یا در فضاهای بسیار تنگ بقدری به بدن خود فشار می آورند که به اندازه کافی بدن صاف می شود و به نظر می رسد که بدن موش فاقد استخوان است در صورتی که این باور غلط است. انعطاف پذیری در قسمت دنده ها به موش این امکان را می دهد که از کوچکترین سوراخ ها عبور کند و فقط کافیست جمجمه سر موش عبور کند در نتیجه با توجه این ویژگی منحصر به فرد در ساختار استخوانی موش ها در صورتی که سرشان از سوراخی عبور کند سایر قسمت های بدن نیز به راحتی عبور می کند.

یکی دیگر از ویژگی های آناتومیکی موش ها صعود موش هاست. موش ها با استفاده از نوع قابلیتی که در پنجه های خود دارند با ترفندهای آکروباتیک به راحتی از یک دیوار بالا می روند و با پنجه های خود به راحتی به سطوح صاف چنگ زده و لبه ها را می گیرند و از سطوح بالا می روند.

چگونه موش ها را از یخچال خود دور نگه داریم؟

اولین راه در جهت دور نگه موش از یخچال آن است که محل های اصلی ورود موش به داخل منزل را بررسی نموده و در اسرع وقت اقدام به بستن راه های ورودی نماییم که توصیه میشود حتما باید این کار از طریق یک کارشناس دفع آفات ماهر صورت گیرد که در صورت لزوم با کارشناسان شرکت نگین دشت تماس گرفته تا بهترین روش را در بستن راه های ورود به شما ارائه دهند.

اجرای بهسازی محیط داخل منزل از جمله بستن درز و شکاف در و پنجره ها و سایر سوراخ ها و یا شکافی که گچ یا سیمان آن ریخته از موارد ضروری است که از ورود موش ها به داخل منزل پیشگیری می کند .

یکی از مواردی که تا حدودی موش ها را فراری می دهد و از محیط اطراف یخچال دور می کند استفاده از روغن نعناع می باشد چون موش ها از بوی نعناع تنفر دارند ولی توجه داشته باشد مواردی مانند روغن نعناع یا سایر مواردی که به عنوان دور کننده موش پیشنهاد می شود هیچ ریشه کنی نخواهد داشت و در صورت مشاهده موش باید در جهت ریشه کنی و سمپاشی موش به صورت اصولی اقدام نماییم.

سمپاشی تضمینی موش

 یکی راه حل های مؤثر در مبارزه و درمان موش خانگی ،در محیط های مسکونی و محل کار این است که از طریق تماس با نگین دشت از روش های جدید و پیشرفته با استفاده از انواع سموم ایتالیایی بی خطر و تله ها (طعمه تله موش، طعمه گذاری موش، طعمه آغشته به سموم قوی موش کش، استفاده از طعمه مورد علاقه موش، چسب موش، مواد دورکننده موش) ، جهت درمان و رفع آلودگی موش بهره مند شوید

بهسازی یخچال جهت جلوگیری از ورود موش

بسته به محل های ورودی موش به داخل یخچال روش های بهسازی متفاوتی جهت بستن راه های ورودی به داخل یخچال  وجود خواهد داشت که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لوله تخلیه یخ زدایی:

لوله تخلیه آب یخ زدایی یخچال به اندازۀ قطر یک خودکار یا مداد است که می تواند یکی از محل های ورودی موش به شمار آید. جهت پوشاندن این لوله تخلیه باید از ابزاری استفاده کنیم که مانع از عملکرد تخلیه آب نشود که یکی از راه حل های آن پوشاندن لوله با توری فلزی است.

روش دیگر پر کردن لوله با پشم شیشه یا سیم ظرفشویی است که موش ها قادر به جویدن آن نیستند.

لاستیک و نوار دور درب یخچال:

در صورت مشاهده سوراخ یا ساییدگی لاستیک درب یخچال جهت پیشگیری از ورود موش بهترین راه تعویض نوار و نصب لاستیک جدید می باشد که این نه تنها باعث می شود تا از ورود موش به داخل یخچال پیشگیری کند از طرفی باعث افزایش بهره وری انرژی در یخچال می شود.

آستر یا دیواره داخل یخچال:

در صورت ایجاد حفره یا سوراخ در داخل دیوارۀ یخچال باید در بستن حفره به سرعت اقدام نمود تا هم انرژی و سرمای یخچال از بین نرود و نیز از ورود موش پیشگیری شود.

یکی از روش های ساده چسباندن  یک تکه پلاستیک روی سوراخ می باشد. مواردی که باید حین تعمیر سوراخ دیوار داخل یخچال توجه کنید این است که باید از چسب هایی استفاده نمود که در محیط های سرد بهتر عمل کنند که با مراجعه به بروشور داخل چسب متوجه خواهید شد و نیز پلاستیکی که باید برای پوشاندن سوراخ استفاده نمود باید به قدر کافی محکم و قوی باشد.

یکی از محل هایی که موش ها جهت زندگی خود انتخاب می کنند پشت یخچال می باشد چون به شدت از گرمای کمپرسور لذت می برند و مکانی امن و تاریک برای پنهان شدن آن ها می باشد و رطوبت بدن خود را به راحتی تأمین می کنند و بسته به نوع یخچال می توانند از کوچکترین سوراخی به محیط داخل یخچال جهت دسترسی به غذا ورود پیدا کنند. بنابراین هر چند وقت یکبار باید محیط پشت یخچال به صورت کامل بازرسی شود.

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi