سبد خرید خالی می باشد

شته لوبیا

شته ی لوبیا در مواقع خطر خود را منفجر میکند تا از بستگانش در برابر حیوان مهاجم محافظت کند.

خانواده دوستى را از شته یاد بگیرید :)

نحوه کنترل با شته ها
برای از بین بردن شته ها و تخم آن ها در زمستان بر روی میوه و درختان از اسپری روغن باغبانی استفاده کنید.
حشرات مفید مانند کفش دوزک، بال توری سانان و زنبور پارازیتویید، از شته ها تغذیه می کنند. جمعیت های مفید این حشرات می تواند به خانه آورده شده و از تکثیر جمعیت آن ها پیشگیری کند.
کشت همراه می تواند شته ها را از گیاهان خانه دور نگه دارد. برای مثال:

گیاه نعناع گربه ای شته ها را دفع می کند.  

شته ها به خردل و لادن جذب می شوند. قرار دادن این گیاهان در کنار گیاهان با ارزش می تواند یک تله باشد (گیاه تله را دائم بررسی کنید تا مطمئن شوید شته به گیاه دیگر نرفته است).

لادن از سرایت شته به درختان پیشگیری کرده و مانع سرایت آن به بروکلی می شود.

سیر و پیازچه زمانی که در نزدیکی کاهو، گلابی و گل سرخ قرار داشته باشند، شته ها را دفع می کنند.عسل، مگس‌ها، سوسک‌های بزرگ، پروانه‌ها و زنبورهای معمولی.

آبپاشی گیاهان می تواند جمعیت شته های باغچه را کنترل کند.

مبارزه و ریشه کنی شته :

مبارزه با شته ها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که بمحض ظهور اولین کلنی های شته آغاز گردد .
بعلاوه در این زمان هنوز تعداد پارازیتها و شکاری ها زیاد نبوده و سمپاشی زیان زیادی به آنها وارد نمی کند .مبارزه با شته در محیط های بسته آپارتمان نسبتا ساده بوده و با چند بار استفاده از حشره کش های معمولی که برای مبارزه با مگس از آنها استفاده میشود از بین میرود .

 اما در محیط باز دفع شته بسیار مشکل است .

سمومی که در مبارزه علیه شته ها بکار برده می شود ، اغلب سموم فسفره میباشند که خاصیت تماسی دارند مانند : مالاتیون ، گوزاتیون ، دیازینون و سوپر اسید ، که بر حسب ماده موثر آنها از یک تا یک و نیم گرم در یک لیتر آب مصرف میشوند .

سموم نفوذی موسوم به سیستمیک مانند : فسامیدون ، متاسیتوکس و سموم مشابه که دارای خاصیت نفوذی میباشند برتری چشم گیری به سموم تماسی شته کش دارند .

شته ها در سطح زیرین برگها و مکانهای دیگری از گیاه که سم مستقیما به آنها نمی رسد را از بین میبرد ، بلکه به پارازیت ها و شکاری های مفید آنها نیز صدمه زیادی وارد نمی آورد .

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi