سبد خرید خالی می باشد

پیله ای پروانه مار افعی

پیله ای پروانه به نام Dynastor Darius این پروانه پیله اش را به شکل مار افعی می بافد و با این روش، بسیاری از مهاجمان را در زمانی که درون پیله قرار دارد، فراری می دهد.

این نوع پروانه که نخستین بار در سال ۱۷۷۵ کشف شد و بیشتر در مکزیک و آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود؛ کرم پیله ساز این نوع پروانه نیز با بدن سبز و کشیده و سرِ سیاه و مودار خود ظاهری بسیار غریب دارد.

Dynastor dariusکرم پیله ساز چیست؟

کرم ها با تغذیه از برگ درختان رشد می کنند و به مرور بالغ می شوند. بسیاری از این نوع کرم ها، یک مرحله بالا تر رفته اند و با پیچیدن برگ های درخت که به دور آن می پیچند و به عنوان محافظ استفاده می کنند. این کرم ها همین طور امکان دارد وارد تنه درخت شده و یا از میوه های آن استفاده کنند. به همین ترتیب باید بدانید تشخیص زود هنگام انواع کرم های پیله ساز و مقابله با آن ها پیش از رسیدن آسیب جدی به درخت بسیار مهم می باشد.

 پَروانه

دسته پولک‌بالان، از خانواده طبقه‌بندی‌نشده گُرزشاخکان.

الگوهای گوناگون رنگارنگ بر روی بال‌های پروانه‌ها و پرواز نامنظم ولی باوقار آن‌ها باعث شده تا تماشای پروانه یکی از سرگرمی‌های محبوب در برخی کشورها به‌شمار بیاید.

پروانه‌ها دارای چهار مرحله در زندگیشان هستند: مرحلهٔ اول تخم است، که پروانهٔ بالغ تخم‌گذاری می‌کند. مرحلهٔ دوم که تبدیل به لارو یا کرم می‌شود. در این مرحله لارو (کرمینه) مقدار زیادی برگ می‌خورد تا خود را برای مرحلهٔ بعد آماده کند. مرحلهٔ سوم شفیره است که کرم تاری به نام پیله به‌دور خود می‌بافد و مدتی در آن بدون هیچ غذایی زندگی می‌کند. مرحلهٔ چهارم که پروانه است و جانور بالغ که دارای بال است از پیله بیرون می‌آید.

 

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi