سبد خرید خالی می باشد

مبارزه ، کنترل و ضد عفونی کپک

روش های مبارزه، ریشه کنی و نظافت و ضدعفونی محل آلوده به انواع کپک ها

mold removal negindasht 750 x 500 کپک های قارچ تقریباً در همه محیط اطراف به صورت ذرات معلق در هوا و روی سطوح و ... وجود دارند. کپک ها از میلیون ها سال قبل وجود داشته اند و بیشتر در محل های مرطوب که بستر مناسبی برای رشد آن هاست شروع به تکثیر پیدا می کنند. قرار گرفتن در معرض کپک ها و قارچ ها در محیط های مرطوب می تواند سلامت انسان را در معرض خطر قرار دهد. وجود کپک ها در محیط و تماس افراد با کپک ها یا تنفس در محیط آلوده، آلرژی و واکنش هایی برای برخی از افراد به صورت خستگی، آبریزش بینی، سوزش گلو، سرفه، خس خس سینه، سوزش چشم و خارش های پوستی به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است در صورتی که خود فرد آلرژی داشته باشد در مواجه با کپک ها واکنش های شدیدتری را نشان می دهد به عنوان مثال اگر فردی مبتلا به ناراحتی ریوی باشد در مواجه با کپک ها ، ریه عفونت شدیدتری پیدا خواهد کرد.

افراد مبتلا به آلرژی باید تا حد امکان از مناطق رشد و تکثیر کپک ها مانند محل های تولید کمپوست، چمنزار، مناطق جنگلی و ... اجتناب کنند.

افراد سالم هم در صورتی که در معرض کپک ها قرار بگیرند، سیستم ایمنی بدن واکنش های آلرژیکی در قسمت دستگاه تنفسی فوقانی به شکل سرفه، خس خس سینه از خود نشان داده و نیز انواع بیماری های تنفسی را در کودکان به همراه خواهد داشت.

در سال 2009 سازمان بهداشت جهانی اعلامیه ای صادر کرد که محتوای آن دستورالعمل های لازم در جهت بهبود کیفیت هوای داخل منزل در جهت پیشگیری از رشد کپک ها بود که تمامی موارد را به طور کامل آموزش داده بود که تا حد زیادی در جهت بهبود شرایط محل سکونت و کاهش بیماری های آسمی و تنفسی نقش بسزایی داشت که لازم به ذکر است متخصصان و دانشمندان در این زمینه تحقیقات زیادی را انجام دادند.

کپک ها در داخل و خارج از منزل یافت می شوند آن ها از طریق درز و شکاف پنجره ها ،درها، دریچه های سیستم تهویه و گرمایش و سرمایش و ... به محیط داخل راه پیدا می کنند. از آنجایی که کپک ها در هوا وجود دارند از طریق اتصال به لباس، کفش، کیف و یا اتصال به بدن حیوانات خانگی به محیط داخل منزل راه پیدا می کنند و سپس در مناطق مرطوب به سرعت شروع به رشد و تکثیر می کنند مثلا در محل هایی که لوله های آب نشتی داشته و یا تهویۀ مطبوع مناسب نداشته باشد. آن ها اصولاً بر روی محصولات کاغذی، مقوا، کاشی دیواره ها و سقف ها، محصولات چوبی، گرد و غبار، رنگ یا کاغذ دیواری، فرش، پارچه و سایر اثاثیه رشد پیدا می کنند.

نکاتی در جهت پیشگیری و کنترل کپک و قارچ در منازل

 رشد کپک ها و قارچ ها در محیط به شکل لکه هایی با رنگ های متنوع و همراه با استشمام بویی نامطبوع قابل شناسایی است که حتی بوی ناشی از کپک زدگی هم برای سلامت انسان خطرناک می باشد. کارشناسان شرکت نگین دشت با نمونه برداری از نوع کپک ، اقدام به پاکسازی با بهترین و کم خطرترین روش ها نموده تا محیط مربوط عاری از هر گونه آلودگی شود. از جمله موارد پیشگیری از رشد کپک ها در محیط می توان به موارد ذیل اشاره نمود:mold removal negindasht 951 x 713

کنترل میزان رطوبت در منزل

رفع نشتی لوله های آب و بستن درز و شکاف سقف، درب و پنجره ها

در صورتی که وسایل داخل منزل خیس و مرطوب شد به سرعت در جهت خشک کردن آن ها اقدام فرمایید.

استفاده از دستگاه های  تهویه مناسب و با قدرت

در صورت مشاهده آثار و لکه های مشکوک به وجود کپک به دلیل خطر آن برای سلامتی در اسرع وقت با کارشناسان شرکت نگین دشت تماس گرفته تا روش های مبارزه را به شما ارائه نمایند.

کپک به صورت لکه هایی سیاه و سبز رنگ بر روی سطوح رشد نموده و اسپور یا ذرات میکروسکوپی از خود آزاد می کنند که این اسپورها در بروز واکنش های آلرژیکی در افراد بخصوصی اشخاصی که ناراحتی آلرژیکی داشته و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر قابل مشاهده است. بوی تحریک کننده ناشی از وجود کپک ها در محیط بسیار برای سلامت انسان مضر می باشد و از طرفی اسپور کپک ها در هوا تقریباً در همه جا وجود دارد ولی توجه داشته باشید که شما می توانید با رعایت موارد پیشگیری که خدمت شما آموزش داده شد از رشد آن ها در محیط جلوگیری نمایید.جدیدا ثابت شده است کپک ها می توانند باعث ایجاد سرطان در انسان شود که همین امر اهمیت مبارزه اصولی با کپک را نشان می دهد.

یکی از نمونه های بارز کپک ها را می توان در قسمت سردوش حمام به صورت لکه های سیاه رنگ و لکه ریز کوچک مشاهده نمود. در صورت مشاهده لکه ها برای اطمینان از وجود کپک ها می توانید از یک ماده سفیده کننده خانگی روی لکه ریخته در صورتی که لکه ها سبک شدند این موارد جز دسته کپک ها می باشد. توجه داشته باشید برخی از کپک ها سطحی بوده و آسیبی به ساختار منزل وارد نمی کنند در صورتی که برخی بسیار خطرناک بوده و حتی در محل آلودگی پوسیدگی ایجاد می کند.

بسیاری از افراد پس از مشاهده کپک ها و قارچ ها با استفاده از مواد پاک کننده اقدام به رفع آن می کنند. هرگز از مواد سفید کننده ، مواد حاوی آمونیاک و یا سایر سفید کننده های خانگی و یا ترکیبات آن ها  جهت مبارزه استفاده نکنید چون ایجاد گازهای سمی نموده و سلامت شما را به خطر می اندازد از طرفی نحوۀ برداشتن کپک ها و مبارزه و در نهایت تمیز کردن و ضدعفونی محل نیاز به کارشناس ماهر داشته  تا با توجه به نوع کپک و میزان گستردگی آن اقدام به ریشه کنی نماید تا خطری سلامت شما را تهدید نکرده و ریشه کنی عمقی انجام گیرد.

کارشناسان شرکت سمپاشی نگین دشت محل رشد و تکثیر و میزان عمق آلودگی را تشخیص داده و به صورت حرفه ای با کپک ها مبارزه می کنند. توجه داشته باشید تنها با تماس پوست شما با کپک ها سلامت شما به خطر نمی افتد بلکه اسپورهای ناشی از وجود کپک ها در محیط، تنفس و سلامت فرد را به خطر می اندازد.


منبع مقاله: شرکت نگین دشت

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد!

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi