سبد خرید خالی می باشد

آیا مورچه بیماری را به انسان انتقال می دهند؟

مورچه ها به اندازۀ سایر حشرات از جمله حشرات مکنده خونخوار از لحاظ پزشکی قابل توجه نیستند در صورتی که آن ها قادراند ارگانیسم های باکتریایی و قارچی که عامل انتقال بیماری جدی به انسان هستند را به افراد انتقال دهند.

از جمله مورچه هایی که بیماری را انتقال می دهند به مورچه فرعون می توان اشاره نمود که در انتقال ارگانیسم هایی مانند سالمونلا، استافیلوکوک، کلوستریدیوم و استرپتوکوک نقش اساسی دارد.

به عنوان مثال وجود این مورچه ها در مراکز درمانی بیمارستانی از جمله مراکز درمان سوختگی بسیار نگران کننده و خطرناک است و مورچه ها می توانند این ارگانیسم ها را از طریق زخم های بیمار به او انتقال دهند.do ants carry disease 650 x 379

آیا مورچه ها باعث گزش در انسان می شوند؟

در برخی مواقع گزش مورچه ها علائم و بیماری های بسیار جدی را به انسان انتقال می دهد یا حتی می تواند با واکنش های آلرژیکی یا حساسیت های بیش از حد به سموم مورچه در فرد بروز پیدا کند.

از جمله واکنش هایی که در اثر گزش مورچه در افراد اتفاق می افتد،به گزش ناشی از مورچه های آتشین می توان اشاره نمود که بخصوص بدن کودکان نسبت به سموم این مورچه واکنش آلرژیکی شدیدی از خود نشان می دهد.

چنین اتفاقاتی منجر به خطرات بسیار جدی و حتی در برخی موارد خطر مرگ را بهمراه خواهد داشت. این گزش ها بطور کلی ضایعاتی مانند درد شدید، تورم، خارش و حتی احتمال بروز شوک آنافلاکسی را بهمراه خواهد داشت.

در صورتی که محل گزش ناشی از مورچه ها به صورت کامل ضدعفونی نشود عفونت ثانویه نسبت به گزش مورچه در پوست اتفاق می افتد. از طرفی مورچه ها با انتقال ارگانیسم های بیماری زا از جمله E.coli ، Salmonella ، Shigella و .. قادراند مواد غذایی را آلوده کنند.

متأسفانه افراد در صورت مشاهده مورچه در منزل زیاد به خطرات احتمالی ناشی از انتقال بیماری ها توسط مورچه توجه نمی کنند.

شایان ذکر است رفتار مورچه ها در جهت جستجوی غذا و رطوبت می باشد که در جهت برآورده کردن این نیاز از لحاظ بهداشتی و سلامتی به افراد آسیب وارد می نمایند.

برخی از انواع مورچه ها به حمام و برخی به آشپزخانه یا به داخل اتاق ها هجوم می آورند . لازم به ذکر است مورچه قادر است ارگانیسم ها را از سطل زباله به قسمت هایی مانند ظروف محتوی مواد غذایی یا حتی سطوحی که شما با آن تماس دارید انتقال دهد و از این طریق مشکلات و آسیب های جدی را به سلامت شما وارد نماید.

در صورت مشاهده مورچه در منزل خطر وجود آن ها را نادیده نگیرید و در اسرع وقت با کارشناسان حرفه ای نگین دشت در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید تا با اعزام کارشناسان ماهر حشره شناس و با استفاده از سموم مجاز و خارجی جهت سمپاشی مورچه و ژل مورچه کش اقدامات لازم را انجام دهند.

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi