سبد خرید خالی می باشد

بوی تعفن اجساد موش

آیا می توان بوی تعفن و نامطبوع ناشی از اجساد موش را از بین برد؟

متأسفانه در صورتی که عملیات سمپاشی و مبارزه با موش توسط افراد غیر متخصص که هیچ تجربه و دانشی در این زمینه ندارند یا شرکت های غیرمجاز توسط طعمه های آغشته به سیانور (فسفوردوزنگ) صورت گیرد، باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی از جمله عدم دسترسی به اجساد موش های مرده خواهد شد که علاوه بر اینکه سلامت افراد را در حین تنفس این بوی نامطبوع ناشی از تجزیه اجساد موش در محل های غیر قابل دسترس تهدید می کند، می تواند مشکلات بیشتر و جدی تری را برای صاحبان خانه ایجاد نماید.

برخی از روش های معدوم سازی نادرست جهت مبارزه و سمپاشی موش باعث می گردد اجساد موش دور از دسترس انسان از بین برود و در نتیجه به دلیل عدم دسترسی به اجساد موش با شروع پوسیدگی اجساد، منجر به ایجاد یک بوی نامطبوع شدید شده که این سلامت انسان را به خطر می اندازد.

در صورت استفاده از طعمه و سموم نادرست اجساد موش داخل سقف و دیوارها از بین میرود و در این حالت به دلیل عدم دسترسی به اجساد موش، فرد مجبور است تحمل نماید تا بوی نامطبوع اجساد موش رفع گردد.

مدت زمان تجزیه اجساد موش به عوامل متعددی دارد از جمله اندازۀ موش، دما، رطوبت، دسترسی به عوامل تجزیه کننده جسد موش مانند مگس ها و ...

متأسفانه تجزیه جسد موش از 3 هفته تا چند ماه زمان می برد که بوی تعفن ناشی از اجساد موش به دلیل آلودگی که برای محیط به وجود می آورد باید با یک متخصص جهت تخریب سقف و دیواره ها مشورت کنید تا در اسرع وقت نعش موش خارج گردد که البته اینکار هزینۀ زیادی را در پی خواهد داشت و به صرفه نیست و گاهاً افراسمپاشی موش 650 x 783د ترجیح می دهند بوی آن را تحمل کنند تا به خودی دفع شود که البته اثرات زیان آوری برای سلامت انسان را به همراه خواهد داشت.

از مواردی که تا حدی بوی تعفن ناشی از اجساد موش را کاهش می دهد می توان به تهویۀ طبیعی هوای محیط از جمله روشن کردن کلیه فن ها و دستگاه های تهویه در منزل و باز گذاشتن پنجره ها اشاره کرد و از طرفی دود دادن اسپند و استفاده از اسپری سرکه تا حدودی مؤثر می باشد. استفاده از مواد ضدعفونی کننده نیز بی تأثیر نیست ولی با این حال باید تا مدتی بوی نامطبوع را تحمل کرده و در صورتی که این امکان وجود دارد منزل را ترک نمایید تا به سلامت شما آسیبی وارد نشود.

لازم به ذکر است حین پاکسازی محل آلوده از دستکش و ماسک های حرفه ای استفاده نمایید تا بیماری به شما انتقال پیدا نکند چون جوندگان به خصوص موش ها عامل انتقال انواع بیماری ها به شمار می آیند. پس از پاکسازی محیط آلوده دستکش ها و لباس هایی که با اجساد موش تماس پیدا کرده را به طور کامل دور بیندازید.

شایان ذکر است در بحث سمپاشی موش و طعمه گذاری موش اگر از روش های درست و اصولی اقدام فرمایید با مشکلاتی که در بالا به آن اشاره شد، مواجه نخواهید شد.

بهتر است قبل از اقدام به هر گونه مبارزه و سمپاشی موش با کارشناسان و متخصصان دفع آفات شرکت سمپاشی نگین دشت تماس حاصل فرمایید تا بهترین و مؤثرترین روش را به شما پیشنهاد دهند و از این طریق از خطرات احتمالی که شما را تهدید می کند پیشگیری فرمایید.

 

منبع مقاله: شرکت نگین دشت

by negindasht

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع مقاله ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد!

 

مقالات آموزشی سمپاشی و مبارزه با موش :

آموزش ضدعفونی و نظافت محیط آلوده به موش

از مهمترین موارد در زمینۀ نظافت محیط آلوده به موش آن است که از پخش کردن ذرات گرد و غبار در محیطی که آلوده به فضلۀ موش است تا حد امکان باید خودداری نمود چون ذرات موجود در آن محیط بسیار مضر بوده و عامل انتقال ویروس ها و باکتری های کشنده می باشد.

شناخت انواع جوندگان Rodents

 بزرگترین گروه از پستانداران که در واقع حدود 3/1 جمعیت پستانداران را در زمین به خود اختصاص داده اند. موش ها انواع مختلفی دارند : موش نروژی (Norway rat) – موش سقفی (roof rat ) و موش خانگی (house mouse ) که جزء آفات و جوندگان مشترک در محل کار و منازل مسکونی می باشد که به "commensal rodents" یا جوندگان هم غذا به دلیل نیاز مشترک با زندگی انسان به این نام معروف اند.

موش آهویی

موش های آهویی بیشتر جذب خانه هایی که در اطراف آن پوشش گیاهی فراوان ، سنگ های صخره ای و هیزم انباشته شده ، می شوند . در صورت سرد شدن هوا این موش ها به سمت حومه و روستاها و مناطق مسکونی ، داخل انبارها و منازل هجوم می آورند.

موش صحرایی

موش های صحرایی همه چیزخوارند و می توانند غذاهای مختلف از جمله از گیاهان و نیز از سایر حیوانات تغذیه کنند. یک تحقیق ژاپنی در مورد راتوس ها نشان می دهد عمدتاً آن ها از گیاهان تغذیه می کنند اما عادات غذایی موش ها بر اساس شرایط زندگی، کمبود منابع آب و غذا و تغییر فصول قابل تغییر می باشد.

موش بزرگ سقفی

 موش سقفی سابقۀ طولانی در انتقال بیماری طاعون داشته و به ship rat معروف اند . آن ها مخرب تمام اموال و مواد خوراکی می باشند و خزهای بدن این موش ها محل مناسبی برای زندگی و رشد حشراتی مانند کک  و کنه می باشد.

مبارزه با موش بزرگ نروژی

موش‌هاي بزرگ فاضلابی گوشتخوار معمولاً لانه خود را در محيط‌ هاي وسيع نمي‌سازند و همواره سعي در پنهان شدن دارند تا بتوانند به راحتي نوزادان خود را توليد و پرورش دهند. موش‌هاي نر معمولاً حداقل يكبار در روز محيط اطراف خود را بازرسي مي‌كنند و چنانچه تغييراتي در محيط مشاهده نمودند بلافاصله لانه خود را معدوم و جاي ديگري را براي خود آماده مي‌كنند.

شناخت بیماری های انتقال یافته از موش به انسان

روش های انتقال بیماری از طریق تماس با ادرار و فضله موش، گازگرفتگی انسان توسط موش ، تماس با سطوحی که موش با آن تماس داشته و ... به صورت مستقیم می باشد با این حال موش ها به صورت غیر مستقیم نیز بیماری را انتقال می دهند.

کلاهبرداری به اسم دستگاه دور کننده حشرات و جانوران موذی

 چند سالی است که در بازار دستگاه های الکتریکی عرضه می شوند که سازندگان و وارد کنندگان آن ها ادعا می کنند با انتشار اصوات ماورای صوت موجب فراری شدن آفات ( اعم از جوندگان یا حشرات) از محل آلوده و یا مرگ آن ها می گردند.

کنترل و مبارزه با موش

موش ها همه چیزخوارند و اکثراً غذا را در لانه و قسمت های زیرزمینی انبار می کنند. موش ها در حیات وحش غیراهلی می توانند از انواع برگ گیاهان ، ساقه، دانه، ریشه گیاهان ، میوه ها و انواع توت ها و حشرات تغذیه داشته باشند. موش های آهویی حتی فضله های خود را نیز مصرف می کنند.

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi