سبد خرید خالی می باشد

چگونه محیط را بر علیه ویروس کشنده کرونا ضدعفونی و پاکسازی کنیم؟

بیماری کشنده ویروس کرونا چیست؟ 

nCoV 2019 Disinfection and fumigationدر ابتدا سعی داریم شما عزیزان را با این ویروس جدید کرونا covid-2019 آشنا کنیم. اسم کرونا ویروس ریشه لاتین دارد که معنای تاج (crown) است و این نام‌گذاری به دلیل ساختار ظاهری آن زیر میکروسکوپ پیشرفته الکترونی است. کرونا ویروس‌ها، طیف وسیعی از ویروس‌ها را شامل می‌شوند. ساده‌ترین نوع آن سرماخوردگی معمولی و پیچیده‌ترین نوع آن در حال حاضر بیماری کرونا است.

 جدیدترین گونه کرونا به نام nCoV-2019 در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد. ساختار ژنتیکی نسل جدید ویروس کرونا 96% شبیه به ویروس کرونا شایع در بدن خفاش‌ها است.

 براساس آمارهای اولیه،‌ ویروس کرونا تنها در حدود 2 درصد از مبتلایان منجر به مرگ می‌شود و هیچ کس دقیقاً نمی‌داند دقیقا میزان مرگ و میر این ویروس چه میزان است. 

بیماری کرونا چه علائمی دارد و چگونه باید تشخیص دهیم؟

این ویروس کشنده و همه گیر‌ معمولاً می‌توانند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود. علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا سه روز ادامه یابد. 

در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند مانند افراد مسن و بسیار جوان، این احتمال وجود دارد که این ویروس باعث ایجاد مشکلات تنفسی بسیار جدی‌تر مانند ذات‌الریه یا برونشیت شود.

در حال حاضر تصور می‌شود که ویروس کرونا در بروز علائم، خفیف‌تر از SARS و MERS است. پیتر هوربی ، استاد بیماری‌های عفونی نوظهور و بهداشت جهانی در دانشگاه آکسفورد در این خصوص می‌گوید: بیماران فعلا یک هفته سرفه خفیف و به دنبال آن تنگی نفس را تجربه کرده‌اند و تاکنون حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد موارد شدید بوده که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته است.

برای تشخیص این بیماری می‌توانید آزمایش‌هایی ازجمله کشت ترشحات بینی و گلو و نیز آزمایش خون CRP و سی تی اسکن ریه را انجام دهید. آزمایش هیچ تغییری در علائم بیماری ـ که معمولا طی چند روز برطرف می‌شوند ـ ایجاد نمی‌کند. بااین‌حال اگر عفونت ناشی از ویروس کرونا به دستگاه تنفسی تحتانی یعنی به نای و ریه‌ها برسد، ممکن است به ذات‌الریه منجر شود. این خطر به‌ویژه در افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری قلبی و یا افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر است. 

مجدد تاکید می کنیم که علائم ویروس کرونا شامل تب، سرفه، گلو درد، درد عضلانی، آب ریزش بینی، از بین رفتن بویایی و چشایی، سر درد و دردهای مزمن در بدن هستند که البته طبق گزارشات این نشانه ها اغلب پس از هفت روز از ورود آن به بدن فرد بروز می کند.

چگونه محیط را بر علیه ویروس کشنده کرونا ضد عفونی و پاکسازی کنیم؟

  خبرهای اخیر در مورد گسترش و شیوع ویروس کشنده کرونا از یک شهر به شهر دیگر از کشور به کشوری دیگر باعث نگرانی شدید مردم شده است. این امر سبب شده تا به دنبال پیدا نمودن روش های اصولی در جهت پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس کشنده باشیم. این ویروس کشنده و مسری از طریق هوا ( سرفه یا عطسه فردآلوده به کرونا ویروس) و یا تماس فرد آلوده با سطوح به راحتی از یک فرد به فرد دیگر انتقال می یابد. coronavirus 2019 ncov Disinfect 1025 x 686

بسیاری از افراد آلوده در سراسر جهان بدون اینکه از آلوده بودن بدن خود به ویروس کرونا آگاهی داشته باشند رفت و آمد نموده و انتقال و شیوع این بیماری روز به روز گسترش یافت از طرفی شناسایی فرد حامل کرونا ویروس در ابتدا امری سخت و دشوار است زیرا علائم آن شبیه به بیماری سرماخوردگی شامل آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، تب و لرز می باشد.

پذیرش این واقعیت که تا کنون درمانی شامل دارو جهت کرونا ویروس کشف نشده امری سخت و دشوار است زیرا بسیاری از پزشکان و کارشناسان اعتقاد دارند سال ها طول می کشد تا بتوانند دارویی مناسب جهت درمان بیماری کشف کنند و در حال حاضر تنها روش برای از بین بردن ویروس کرونا پیشگیری از آلوده شدن به این ویروس می باشد.

توصیه شرکت نگین دشت به شما این است که در ابتدا بهداشت فردی که از ساده ترین روش های پیشگیری است رعایت کنید و برای از بین بردن چرخه تکثیر ویروس تا حد امکان از منزل خارج نشوید.

 توصیه می شود محیط اطرافمان را ضدعفونی و پاکسازی نمایید. جهت ضدعفونی محیط مشکوک به وجود ویروس و یا محیط های بزرگ کارگاهی ، کارخانه، اداری، مغازه، محیط های عمومی (مدارس، سینما، خوابگا ها ) و ... که در طول روز افراد مختلفی در آن تردد می کنند نیازمند یک ضدعفونی و پاکسازی حرفه ای بوده که از طریق تماس با کارشناسان شرکت نگین دشت در جهت ضدعفونی بر علیه ویروس کرونا، محیط منزل، ضد عفونی ادارات، ضدعفونی شرکت ها، ضدعفونی خوابگاه ها، ضدعفونی مساجد، ضدعفونی بیمارستان ها و مراکز درمانی ، ضدعفونی منازلی که بیمار کرونایی دارند و ... اقدامات لازم صورت می گیرد و در اسرع وقت با بهترین مواد ضدعفونی کننده بر علیه کرونا ویروس محیط را ایمن کرده و کلیه نکات بهداشتی در جهت حفظ بهداشت فردی را به شما آموزش می دهند و از طرفی شرکت میتواند مواد ضد عفونی سطوح را در اختیار شما قرار دهد و نحوه ضدعفونی را به شما آموزش دهیم.

nCoV 2019 Disinfection

آموزش ضدعفونی منزل و محل کار جهت کرونا ویروس

✅  در محیط های کوچکتر مانند ضد عفونی منازل بر علیه ویروس کرونا می توانید تا حدی با حفظ نکات بهداشتی و ایمنی محیط اطراف خود را ضدعفونی کنید.

✅  جهت ضدعفونی محیط ماسک فیلتردار، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده و سفید کننده تهیه نمایید . قبل از هر اقدامی پنجره ها را جهت تهویه باز کرده و به یاد داشته باشید از تماس این مواد با صورت و چشم خود به شدت پرهیز نمایید.

✅  با استفاده از مواد سفید کننده و ضدعفونی کننده کف زمین را کاملا پاک نموده و جهت نظافت از پارچه های یکبار مصرف استفاده کنید بخصوص برای تمیز کردن کلیدپریزها، دستگیره ها و ... پس از تمیز کردن کلیه دستمالها دور انداخته شود.

✅  برای شستشوی وسایل خواب شامل پتو، روبالشی، ملحفه ، لباس ها و .. از مواد شوینده و آب بسیار گرم( بالای 50 درجه) استفاده نمایید.

✅  پس از رفع آلودگی کف زمین توجه داشته باشید از محلی که تمیز نشده به محل هایی که آلودگی آن ها رفع شده تردد نکنید تا سطحی که آلودگی آن برطرف شده مجدد آلوده نگردد.

✅  پس از اتمام عملیات نظافت کلیۀ دستمال ها و وسایل تمیز کننده شامل ماسک و دستکش ها را در دو لایه پلاستیک قرار داده و بلافاصله از منزل خارج نمایید.

✅ درمحیط کار مرتبا دست ها شسته شود. وسایل و سطوحی که با آنها مرتب در ارتباط هستید را با محلول الکل ۶۰ درصد ضدعفونی کنید. میز کار و کیبورد و موس و مانیتور، خودکار از وسایلی هستند که از آنها استفاده زیادی می ‌شود. مقداری محلول ضدعفونی را روی میز کار اسپری کنید و با یک دستمال تمیز کنید. با توجه به محدودیت در محیط کار برای تمیز و ضدعفونی کردن می ‌توانید از دستمال مرطوب و الکلی یکبار مصرف استفاده نمایید.coronavirus 2019 ncov Disinfect 1250 x 658

 

✅ برای تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ دستمال را آغشته به محلول ضد عفونی کنید، دقت کنید که دستمال بیش از اندازه خیس نشود. سپس روی کیبور و موس و مانیتور بکشید. دقت شود که سیستم را برای ضدغفونی کردن خاموش کنید. بین دکمه های کیبورد و درزها را می ‌توانید با یک گوش پاک ‌کن آغشته به محلول ضدعفونی الکلی تمیز شود. تلفن و موبایل را نیز نباید فراموش کنید.

✅   حمام و سرویس بهداشتی، روشویی دستشویی، توالت فرنگی و ایرانی در تماس مستقیم با ما هستند، باید مرتب ضدعفونی شوند. برای ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی می‌توانید از شوینده‌های مخصوص سرویس بهداشتی استفاده کنید. البته با توجه به بوی تند این مواد توصیه می شود حتمی در زمان ضدعفونی از ماسک و دستکش استفاده شود. ضدعفونی کردن دیوار و کاشی‌ها، کف و سر دوش فراموش نشود. دستمال توالت را در یک محفظه مناسب قرار دهید. از مایع دستشویی مناسب به جای صابون برای شستن دست‌ها استفاده کنید.

✅  آشپزخانه از مهمترین مکان‌هایی در منزل است که ویروس کرونا در آن گسترش می یابد. هر سطحی که در حین پخت غذا لمس می‌شود، می‌تواند به راحتی ویروس را منتقل کند. بنابراین همه وسایل آشپزخانه ظروف، قاشق و چنگال، لیوان و ...  میز ناهارخوری صندلی آن ها را به طور مرتب با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز کنید تا عاری از ویروس شوند. و در زمان خرید وسایل مستقیم در آشپزخانه برده نشود در حمام ضدعفونی شوند سپس وارد آشپزخانه شوند.

✅  در انتها به صورت کامل بدن را با مواد شوینده شستشو داده و دوش گرفته و لباس خود را عوض نمایید سپس پنجره ها را باز نموده یا اگر سیستم تهویه هوا موجود است آن را روشن کرده تا هوا به صورت کامل تهویه گردد.

موارد بالا جهت یک ضدعفونی ساده برای محیط منزل شما توصیه می شود ولی ضدعفونی محل آلوده به ویروس کرونا در سطوح مختلف نیاز به تخصص کارشناسان حرفه ای بهداشت محیط داشته تا با نظارت بر مواد ضدعفونی کننده و مؤثر بر ویروس کرونا روی سطوح مختلف با رعایت نحوۀ صحیح در ترکیب این مواد ضدعفونی کننده و نحوۀ اجرای اصولی و صحیح ، اقدامات لازم را در جهت ضدعفونی انجام داده تا از خطرات احتمالی ناشی از استفاده نادرست موادضدعفونی کننده، سلامت افراد به خطر نیافتد.

نظارت یک کارشناس ماهر جهت بررسی سطوح برای پیشگیری از خوردگی فلزات  یا اشتعال برخی مواد ضدعفونی کننده نامناسب بسیار امری ضروری است کارشناسان با ترکیب مناسب مواد کلیۀ خطرات احتمالی ناشی از ترکیب نادرست مواد را کاهش داده و به شکل اصولی محیط شما را ضدعفونی می نمایند از جملۀ مواد مؤثر در جهت ضدعفونی محیط آلوده به ویروس کرونا عبارتند از :

سدیم هیپوکلرات، اتیل الکل، کلروکسی لنول ، ایزوپروپانل، بنزوالکونیوم کلرات، سدیم کلرات و ... در غلظت ها و ترکیبات مختلف با نظارت کارشناس بر روی سطوح مختلف استفاده می شود.

توجه داشته باشید موارد بالا فقط با نظارت کارشناس باید در محیط مصرف شود و از طرفی تنها روش ضدعفونی با این مواد کافی نیست و در کنار این روش ها کارشناسان روش های بیولوژیکی از جمله استفاده از بخار و گرما را جهت ریشه کنی ویروس کرونا اجرا می نمایند.

آموزش ساخت محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح در منزل برای مقابله با کرونا

اکثر ما در زندگی روزمره از محلول‌های ضد عفونی به اسم وایکتس  استفاده می‌کنیم. این محلول همان هیپوکلرید سدیم است. وایکتس غلظت ۵ درصد دارد و اگر بخواهیم از وایکتس برای شستشوی سطوح و ضدعفونی کردن استفاده کنیم یک پیمانه از آن را با 5 پیمانه آب  ترکیب می‌کنیم. این محلول برای ضد عفونی سطوح بسیار کاربردی و موثر و مورد توصیه سازمان جهانی بهداشت WHO است.

یک دستمال نخی را در محلول ساخته شده آ ن خیس می‌کنیم البته با دستکش و ماسک و آن دستمال را روی سطوح مد نظر بخصوص سطوحی که بیشتر با آن در ارتباط هستیم می‌کشیم و این محلول وقتی که 30 ثانیه روی سطح مورد نظر باقی بماند تمام ویروس ها از جمله ویروس کرونا را از بین می‌برد. بعد از آن می‌توان با دستمال تمیز سطوح را خشک کرد.

از این محلول می‌توان در سطوح خانه و محل و کار که با آن بیشتر در تماس و ارتباط هستیم استفاده کنیم. 

آموزش قرنطینه بیمار ویروس کرونا در منزل

اولین و موثرترین اقدام برای پیشگيري این است که در زمان شیوع بیماری تا حد امکان از منزل خارج نشوید.

✅  فرد مبتلا به ويروس كرونا  در خانه استراحت كند به جز مواردي برای مراجعه به مراكز پزشكي

شما باید فعالیتهای خارج از خانه خود را به جز موارد دریافت خدمات پزشکی محدود کنید . به محل کار ، مدرسه یا مناطق عمومی نروید. از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی استفاده نكنيد.25

✅  خود را از سایر افراد و حیوانات خانگي جدا کنید

تا حد امکان افراد بیمار ، باید در یک اتاق خاص بمانند و از سایر افراد خانه جدا باشند. همچنین در صورت امکان باید از یک حمام جداگانه نیز استفاده کنند.

شما باید در حالی که مبتلا به COVID-19 هستید ، ارتباط با حیوانات خانگی و حیوانات دیگر را محدود کنید ، دقیقاً مانند سایر افراد. اگرچه گزارش نشده است كه حیوانات اهلی یا حیوانات دیگر مبتلا به COVID-19 بیمار مي شوند ، اما هنوز هم توصیه می شود افراد مبتلا به COVID-19 تماس با حیوانات را محدود كنند تا اینكه اطلاعات بیشتری درباره ویروس بدست آورند. در صورت امکان ، عضو دیگری از خانواده خود در هنگام بیماری از حیوانات خود مراقبت کنند. 

✅  فرد مبتلا قبل از مراجعه به مراکز درمانی با آنها تماس بگیرند

اگر قرار ملاقات پزشکی دارید ، با ارائه دهنده خدمات درمانی تماس بگیرید و به آنها بگویید که COVID-19 را دارید یا ممکن است داشته باشید. این به آن مرکز خدمات درمانی کمک می کند تا در جلوگیری از گسترش بیماری در آن مرکز اقدامات لازم را انجام دهند.

  با ماسک N95 ترجیحا FFP3 یا FFP2 صورت خود را بپوشید

قبل از ورود به بيمارستان ، یا ارتباط  با حیوانات خانگی ، صورت خود را بپوشید. افرادی که با شما زندگی می کنند نباید در همان اتاق با شما بمانند ، یا اگر وارد اتاق شما شوند باید صورت خود را كاملا بپوشانند.

  سرفه و عطسه خود را بپوشانید

هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک پارچه یا دستمال بپوشانید. دستمال مورد استفاده را در سطل زباله در بسته بیاندازید. بلافاصله دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشوید یا دست هاي خود را با یک ضدعفونی کننده حاوی الکل 60 تا 95 درصد، تمیز کنید و تمام سطوح دستان خود را كاملا آغشته كنيد و اگر دستها زیاد کثیف و آلوده هستند ، ترجیحاً آب و صابون باید استفاده شود.

✅  دست ها را اغلب تمیز کنید

دستان خود را به مدت حداقل 20 ثانیه با صابون و آب بشویید یا دست هاي  خود را با یک ضدعفونی کننده دست يا الکل که حاوی 60 تا 95 درصد است ، تمیز کنید. اگر دستها کاملاً کثیف هستند، ترجیحاً صابون و آب باید استفاده شود. از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.corona virus negindasht7 - 719 x 1280

✅  از اشتراک کالاهای خانگی شخصی خودداری کنید

شما نباید غذاها ، لیوان ، ظروف غذاخوری ، حوله یا ملافه را با افراد دیگر یا حیوانات خانگی در خانه خود به اشتراک بگذارید. پس از استفاده از این وسایل ، آنها را با آب و صابون کاملاً بشویید.

✅  همه سطوح مورد استفاده را هر روز تمیز کنید

سطوح تماسي شامل پیشخوان ، رومیزی ، میز کار ، وسایل حمام ، توالت ، تلفن ، صفحه کلید ، تبلت و میزهای کنار تخت است. همچنین هر سطحی که ممکن است خون ، مدفوع یا مایعات بدن روی آنها وجود داشته باشد را تمیز کنید. طبق دستورالعمل برچسب ، از اسپری تمیز کننده خانگی یا پاک کردن استفاده کنید. 

✅  علائم خود را کنترل کنید

اگر بیماری شما رو به وخامت است (به عنوان مثال ، در تنفس) مشکل فوری بخواهید، با مراکز خدمات بهداشتی خود تماس بگیرند و به آنها بگویید که COVID-19 را دارید یا ارزیابی شده است. قبل از ورود به  بیمارستان ماسک بزنید.این کار کمک می کند تا افراد دیگر را در مطب یا اتاق انتظار آلوده به ویروس نشوند. از ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بخواهید با مراکز و بیمارستان های مخصوص ویروس کرونا تماس بگیرند. 

✅  از مسافرت پرهیز کنید

از مسافرت پرهیز کنید اگر علایم بیماری را دارید و اگر در میانه پرواز بیمار شدید بالافاصله خدمه پرواز را مطلع کنید. به محض رسیدن به مقصد به متخصصان تماس گرفته و به آن ها بگویید کجا بوده اید.

 کارشناسان نگین دشت عملیات ضدعفونی و گندزدایی بر علیه ویروس کرونا COVID -2019  را در محیط های اداری، شرکت ها، هتل، رستوران، کافه، بیمارستان، کارخانجات، کارگاه ها، سالن های ورزشی، مغازه ها ، منازل و .... با رعایت کلیۀ پروتکل و نکات ایمنی و بهداشتی و استفاده از ترکیبات مواد ضدعفونی کننده و پرتکول های بهداشتی مورد تأیید سازمان بهداشت WHO و آژانس بین المللی محیط زیست EPA زیر نظر وزارت بهداشت با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی در محیط را اجرا می نمایند.


منبع مقاله: شرکت نگین دشت

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد! 


 مقالات آموزشی کرونا ویروس جدید

 شایعات و واقعیت های کروناویروس

اسپری کردن الکل یا کلر در بدن شما ویروس هایی را که قبلاً وارد بدن شما شده اند ، از بین نمی برد. پاشیدن چنین موادی می تواند برای لباس یا غشاهای مخاطی (یعنی چشم ، دهان) مضر باشد.

چه اقداماتی بکنیم تا ویروس "کرونا" نگیریم؟
چشم‌ها، بینی و دهان مسیر مناسبی برای ورود عوامل بیماری زا به بدن فراهم می‌کنند.این روزها مرتب به ما گفته می شود که برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به بدنمان نباید به چشم‌ها، بینی و دهان خودمان دست بزنیم.

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi