سبد خرید خالی می باشد

سمپاشی مورچه

مور یا مورچه حشراتی اجتماعی هستند همانند زنبور عسل از راسته نازک بالان که در میانه‌های دوره کرتاسه یعنی حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون سال پیش تکامل یافته است. امروزه بیش از ۱۲۰۰۰ گونه مورچه طبقه بندی شده‌اند و تخمین زده می‌شود این تعداد به ۱۴۰۰۰ گونه نیز برسد. مورچه‌ها به راحتی از شاخک ‏های آرنج دارشان،ساختار گره مانندشان و کمر باریکشان قابل شناسایی هستند.

اندازه اجتماع مورچه‌ها می‌تواند از چند ده مورچه شکارچی در یک حفره تا چند میلیون مورچه ساده و مورچه ماده و طبقه‌ای از کارگرها، سربازها،ملکه و سایر گروه‌ها را در یک محدوده جغرافیایی وسیع شامل شود. همچنین گاهی اجتماع مورچه‌ها یک ابرجامعه توصیف شده است ٬ زیرا مورچه‌ها در آن با یکدیگر کار می‌کنند و از اجتماع خود دفاع می‌کنند. مورچه ها به محصولات کشاورزی صدمه زده و وارد منازل می شوند. بعضی از انواع مورچه‌ها مثل مورچه قرمز آتشین از داخل درز و شکاف خاک یا لوله های آب و سیم های برق خود را به منازل جهت دسترسی به مواد غذایی می رسانند. 

gel50 ant about

 

روش های کنترل ، مبارزه و سمپاشی تضمینی مورچه 

در بحث کنترل، مبارزه و سمپاشی انواع مورچه ها، شناسایی نوع گونه و نحوۀ مبارزه با مورچه ها نیاز به متخصص دفع آفات داشته تا مبارزه و ریشه کنی اصولی صورت گیرد در صورت مشاهدۀ آلودگی انواع مورچه ها با شرکت نگین دشت تماس گرفته تا در اسرع وقت با سموم بی خطر مورچه جهت ریشه کنی و سمپاشی مورچه اقدامات لازم را به شما ارائه دهند.

بهترین سم برای نابودی مورچه ها چیست ؟

در درمان خانگی مورچه می توان از سرکه سفید و ادویه جات با رایحه های قوی برای دور کردن مورچه ها استفاده کرد اما چنانچه می خواهید به صورت حرفه ای مبارزه انجام گیرد با شرکت های دفع آفات نگین دشت تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن مورچه منزل شما کامل ریشه کن و نابود شود.

کارشناسان با توجه به نوع گونه مورچه مورد نظر مکان های اصلی استقرار آنها را شناسایی نموده و سپس کلیه اصول بهسازی مربوط به بستن درزها و شکاف ها را به مشتری آموزش می دهند و با ژل مورچه کش گریز ریشه کنی و مبارزه مورچه می نمایند.

گام اول مبارزه:

در بحث مبارزه و نابودی مورچه اجرای اصول بهسازی در محیط و بستن کلیه منافذ شامل درز و شکاف منزل الزامی می باشد که از مهمترین اقدامات در جهت خلاص شدن از شر مورچه ها به شمار می آید. لازم به ذکر است در صورت عدم اجرای این مرحله کلیه روش های مقابله با مورچه ها با شکست مواجه می شود.

توجه داشته باشید کلیه منابع آب، غذا و مسیرهای دسترسی آن ها به منابع ضروری که باعث جذب مورچه ها می شود را باید کاملاً از محیط حذف نمود.

چنانچه خودتان دنبال بهترین سم برای کشتن مورچه یا اسپری مورچه کش هستید بدانید استفاده از روش ها و سموم نادرست و غیر اصولی در بحث سمپاشی مورچه در منازل بخصوص استفاده از حشره کش های نادرست باعث نقل و انتقال مورچه ها از یک محل به محل دیگر شده و با گونه های مقاوم تر روبه رو خواهیم شد.

 

ژل و خمیر مورچه کش گریز

 برخی از ویژگی‌های ژل مورچه کش نگین دشت عبارتند از:

1. جذب آسان: ژل مورچه کش برای مورچه‌ها جذاب است تا آن‌ها به راحتی به آن جذب شوند و تا مشتریان با مصرف مصرف این محصول به طور کامل مورچه‌ها را ریشه کن کند.

2. موثر برای انواع مورچه‌ها: ژل مورچه کش توانایی کنترل انواع مختلف مورچه‌ها را داشته باشد، زیرا انواع مختلفی از مورچه‌ها ممکن است در یک محل حضور داشته باشند.

3. کاربرد آسان: ژل مورچه کش نگین دشت به راحتی به سطح‌های مختلف قابل استفاده است، مانند آجر، چوب، کاغذ، پلی‌استر و غیره.

4. اثربخشی طولانی‌مدت: ژل مورچه کش دارای اثربخشی طولانی‌مدت می باشد تا مورچه‌ها را به مدت طولانی کنترل کند و نیاز به مصرف مکرر نداشته باشد.

5. ایمنی برای حیوانات خانگی و انسان‌ها: برخی از ژل‌های مورچه کش ممکن است حاوی مواد مضر برای حیوانات خانگی یا انسان‌ها باشند، بنابراین بهتر است ژلی انتخاب کنید که برای حیوانات خانگی و انسان‌ها بی‌خطر باشد.

6. طعم و بو: ژل مورچه کش نگین دشت دارای طعم یا بوی جذاب برای مورچه‌ها می باشد تا آن‌ها را به سمت آن جذب کند.

7. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: اگرچه ژل مورچه کش معمولاً داخل ساختمان‌ها استفاده می‌شود، اما این محصول مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی نظیر رطوبت باشد تا براحتی تخم مورچه‌ها را کنترل کند.

از بین بردن مورچه بالدار

مورچه های بالدار معروف به Alates  هستند. اکثر مورچه ها بدون بال هستند این در حالی است که در برخی از ماه های سال ازدحام مورچه های بالدار افزایش می یابد. مورچه های بالدار تقریبا شباهت زیادی به مورچه های معمولی و موریانه ها بالدار دارند و بیشتر در فصل گرم و رطوبتی سال قابل مشاهده می باشند.

از خصوصیات فیزیکی مورچه بالدار وجود آنتن های خمیده و باریک بودن کمر مورچه هاست که باعث شده که بدن مورچه های بالدار دو قسمتی به نظر برسد. بال های عقبی نیز از بال های جلویی کوچکتر است. مشخصات ظاهری ذکر شده در مورچه های بالدار به صورت کامل آن ها را از موریانه های بالدار متمایز می نماید. موریانه های بالدار دارای آنتن هایی مستقیم و نیز کمری پهن می باشد که بدن از لحاظ ظاهری یک قسمتی است و بال های جلویی و عقبی از نظر طولی یکسان هستند.

پس از جفتگیری مورچه های بالدار بالشان می افتند و آن ها به دنبال محلی برای استقرار مجدد خود می خزند و لانه گزینی می کنند. شما معمولا بال های مورچه ها را در محلی که نور بیشتری دارد مانند پشت پنجره ها مشاهده می کنید که این هشداری است که آن ها در منزل شما تکثیر پیدا کرده اند که بایستی در اسرع وقت اقدام به مبارزه و سمپاشی مورچه بالدار نمایید.

negindasht pest control ant control 904 x 396

حذف منابع غذایی برای مورچه ها:

از مهمترین بخش های کنترل،سمپاشی و مبارزه با مورچه بحث بهسازی محیط و حذف منابع غذایی از دسترس مورچه ها می باشد.

چه چیزی مانع ورود مورچه ها به خانه می شود؟

✅ کلیۀ مواد غذایی را داخل ظروف دربسته نگهداری کنیم .

✅ از ریختن هر گونه لکه های چربی، مواد غذایی روی سطوح کابینت، زمین، گاز و ... به شدت خودداری نماییم.

✅ تمامی محل های دور از دسترس از جمله پشت اجاق گاز، یخچال، مایکروفر، توستر،ماشین ظرفشویی، لباسشویی و زیر و اطراف سینک را کاملاً به صورت مرتب تمیز نمایید.

✅ کابینت ها را هر چند وقت یکبار مرتب کرده و در صورتی که خرده های مواد غذایی ریخته شده داخل آن را جارو کرده و کاملاً تمیز نمایید. از طرفی کلیه مواد خوراکی خشک را داخل یک کابینت نگهداری نمایید تا در صورت ایجاد آلودگی به سرعت آلودگی به سایر قسمت ها پخش نشود.

✅ بسته های مواد غذایی به دلیل غیراستاندارد بودن بهتر است داخل کیسه ها و ظرف های دربسته مثلا داخل پلاستیک های زیپ کیپ نگهداری شوند تا هیچ راهی برای ورود مورچه ها باقی نماند.

✅ نظافت آشپزخانه در پایان شب امری ضروری است. مورچه ها بیشتر شب ها جهت تغذیه از درزها و شکاف ها بیرون می آیند و در صورتی که محیط را تمیز کرده باشید هیچ منبع تغذیه ای را جهت زنده ماندن آن ها باقی نخواهید گذاشت.

✅ استفاده از جارو برقی جهت جمع آوری خرده های مواد غذایی و یا جمع کردن مورچه های زنده و مرده بسیار مؤثر می باشد. مورچه های زنده به دلیل ترشح ماده فورمون چون عامل جذب سایر مورچه ها هستند بهتر است در صورت مشاهده حشرات زنده آن ها را با جارو جمع کنیم تا از جذب سایر کلونی مورچه ها پیشگیری شود و بعد از چند بار جاروبرقی کشیدن پاکت جارو را تعویض نمایید.

✅ سطل زباله را هر شب  خالی کرده و کاملاً با آب بشویید.

✅ در خصوص نگهداری حیوانات خانگی باید توجه کنید مواد خوراکی آن ها در ظرف های کاملاً دربسته نگهداری شود و ظروف غذای حیوانات را هر شب خالی کرده و نظافت کنید تا از جمع شدن مورچه ها پیشگیری شود.

حذف منابع آب : 

✅ از بین بردن منابع تأمین آب و رطوبت مورچه ها از محیط آلوده در جهت ریشه کنی و مبارزه با مورچه ها امری ضروری به شمار می آید .

✅ جهت از بین بردن منابع رطوبت ابتدا با بررسی کلیه لوله های آب باید در جهت رفع نشتی و رطوبت ناشی از لوله ها اقدامات لازم صورت گیرد.

✅ در پایان شب کلیۀ شیرهای آب، سینک ها، وان و دوش حمام و ... را کاملاً چک نموده و از خشک بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

✅ دستمالی را که ظروف را با آن خشک می کنید مستقیم روی سیستم گرمایش یا در هوای آزاد قرار داده تا خشک شود.

✅ ظروف آب حیوان خانگی را هر شب تخلیه نموده و ظرف مربوط را خشک نمایید.

حذف مخفیگاه و محل پنهان شدن مورچه ها

کارشناسان شرکت سمپاشی نگین دشت با تعیین نوع گونه مورچه موجود در محل آلوده و نیز محل احتمالی مستعمرات مورچه ها را تشخیص داده که این امر در ریشه کنی مورچه ها نقشی اساسی ایفا می کند و از ورود مجدد آن ها به محوطه داخل پیشگیری می شود.سوراخ ها و منافذ اطراف لوله ها، کابل و سیم های برق همگی از محل های ورود و خروج مورچه ها به حساب می آید.

متاسفانه کنترل و مبارزه با مورچه ها همیشه کاری سهل و آسان نیست در برخی از آلودگی های مرتبط با مورچه ها، آلودگی هیچ ارتباطی با نظافت منزل نداشته و مربوط به ساختار منزل می باشد. مثلا مورچه های بالدار در اواخر بهار و اوایل تابستان در شکاف های منازل تخم ریزی نموده و در تمامی درز و شکاف دیواره ها، کلیدپریزها، درها و ... آلودگی ناشی از مورچه ها نمایان می شود. توصیه ما به شما این است که در صورت مشاهده مورچه ها سریعاً محل مربوط را ضدعفونی نموده تا ماده فورمون ناشی از ترشح مورچه ها پاک شود و از این طریق سایر مورچه ها مسیر ها را ردیابی نکنند.

سمپاشی و ژل مورچه تضمینی

انجام سمپاشی مورچه ها با سموم بی خطر و با کیفیت نیاز به تخصص و مهارت کارشناس دفع آفات داشته تا با شناسایی گونۀ مورچه، تشخیص محل اصلی استقرار و لانه گذاری مورچه اقدامات لازم را از طریق سمپاشی با بهترین سموم (سموم باکیفیت و بی خطر) و بکارگیری مؤثرترین روش مدیریتی جهت نابودی و ریشه کنی مورچه ها اجرا نمایند. ارائه یک برنامه مدون جهت حذف منابع غذایی، آب و مخفیگاه مورچه ها توسط متخصصین دفع آفات نگین دشت به شما عزیزان ارائه می گردد.

به عنوان مثال مورچه های ریز سیاه خانگی به صورت کلونی در خارج از محیط منزل زندگی می کنند. این مورچه ها جهت تأمین آب، شکر ، نشاسته و ... وارد منزل شده و از این طریق کلونی آن ها داخل محیط منزل در درزها و شکاف ها ایجاد می شود.

مورچه های نجار دارای یک رویکرد اختصاصی تر بوده و از این جهت  کنترل دشوارتری دارند. این مورچه ها چوب های مرطوب را جهت لانه گزینی ترجیح می دهند که این امر خود به ساختار چوب آسیب وارد می نماید در نتیجه جهت مبارزه و ریشه کنی مورچه های نجار قبل از هر اقدامی باید تحقیقات دقیق توسط یک تیم متخصص مدیریت آفات در محل آلوده صورت گیرد تا بهترین و مؤثرترین روش های مبارزه را به شما ارائه دهند.

چک کردن مداوم سطوح برای اطمینان از عدم وجود کوچکترین ماده غذایی ریخته شده روی آن سطح و چک کردن پشت مبلمان ، کابینت، کمد و سایر مواردی که دسترسی ما به آن کمتر می باشد جهت پیشگیری از لانه گذاری و تجمع کلونی مورچه ها امری الزامی است. از طرفی قرار دادن مواد غذایی در فریزر ، یخچال، ظروف قفل دار و در کل قرار گرفتن مواد غذایی در ظروف کاملا در بسته برای ریشه کنی مورچه الزامی است.

یکی از دلایلی که گاهاً سبب می شود ریشه کنی مورچه ها بصورت کامل صورت نگیرد، عدم  ریشه کنی ملکه مورچه ها است چون ملکه عموما از لانه بیرون نمی آید. از طرفی مشاهده مورچه های بالدار یکی ازنشانه های محل استقرار ملکه در محل آلوده می باشد که گاهاً مشاهده بال آن ها  نشان دهندۀ آلودگی محل به مورچه می باشد.

از آنجا که محل اقامت مورچه ها با توجه به نوع گونه هایشان متنوع است از جمله چوب،خاک، گلدان، درز و شکاف داخل منزل و یا در محوطه باز حیاط که اکثراً به شکل تپه مانند است باید ابتدا با کمک کارشناس دفع آفات لانه مورچه ها را پیدا کرده و سپس در اسرع وقت جهت از بین بردن و ریشه کنی مورچه ها اقدامات لازم را به عمل آوریم.

یکی از انواع گونه های مهم مورچه‌ها که تقریبا در تمام جهان زندگی می‌کنند و به رنگ زرد یا قرمز است و در داخل منازل به دلیل وجود شرایط مساعد سریع تکثیر می کنند مورچهٔ فرعون یا مورچه مصری است. این مورچه اولین بار در مصر دیده شد و برای همین به مورچهٔ فرعون معروف است. این مورچه در دیواره ها و خاک زندگی می‌کند و از غذاهای چرب و گیاهی و مواد پروتیئنی تغذیه می‌کند. از بین بردن آنها نیز بسیار سخت است زیرا در درز و شکاف داخل خاک و زمین لانه دارند. 

Queen Ant ملک مورچه ها

مورچه ها از چه بویی متنفرند؟

مورچه ها از بوی نعنا متنفر هستند شما نعناع را در حوالی اطراف محیط منزل خود بکارید یا یک پنبه آغشته به روغن نعناع فلفلی را در مناطقی مانند کابینت هایی که مورچه ها در آنها زیاد حرکت می کنند، قرار دهید این امر باعث می شود مورچه ها از محیط دور شوند ولی تا زمانی که سمپاشی نکنید آلودگی محیط برطرف نمی شود.

آیا مورچه ها بیماری را به انسان انتقال می دهند؟ 

مورچه ها قادراند ارگانیسم های باکتریایی و قارچی که عامل انتقال بیماری جدی به انسان هستند را به افراد انتقال دهند.

از جمله مورچه هایی که بیماری را انتقال می دهند به مورچه فرعون می توان اشاره نمود که در انتقال ارگانیسم هایی مانند سالمونلا، استافیلوکوک، کلوستریدیوم و استرپتوکوک نقش اساسی دارد.

به عنوان مثال وجود این مورچه ها در مراکز درمانی بیمارستانی از جمله مراکز درمان سوختگی بسیار نگران کننده و خطرناک است و مورچه ها می توانند این بیماری ها را از طریق زخم های بیمار به او انتقال دهند.

آیا مورچه ها باعث گزش در انسان می شوند؟ 

مشاهده مورچه در خانه نشانه چیست؟

در برخی مواقع گزش مورچه ها علائم و بیماری های بسیار جدی و خطرناکی را به انسان انتقال می دهد یا حتی در افراد باعث بروز واکنش های آلرژیکی یا حساسیت های شدید به موادی که مورچه از خود دفع می کنند، در افراد شود.

از جمله واکنش هایی که در اثر گزش مورچه در افراد اتفاق می افتد، به گزش ناشی از مورچه های آتشین می توان اشاره نمود که بخصوص بدن کودکان نسبت به سموم این مورچه واکنش آلرژیکی شدیدی از خود نشان می دهد.

چنین اتفاقاتی منجر به خطرات بسیار جدی و حتی در برخی موارد خطر مرگ را بهمراه خواهد داشت. این گزش ها بطور کلی ضایعاتی مانند درد شدید، تورم، خارش و حتی احتمال بروز شوک آنافلاکسی را به همراه خواهد داشت.

در صورتی که محل گزش ناشی از مورچه ها به صورت کامل ضدعفونی نشود عفونت ثانویه نسبت به گزش مورچه در پوست اتفاق می افتد. از طرفی مورچه ها با انتقال ارگانیسم های بیماری زا از جمله E.coli ، Salmonella ، Shigella و .. قادراند مواد غذایی را آلوده کنند.

متأسفانه افراد در صورت مشاهده مورچه در منزل زیاد به خطرات احتمالی ناشی از انتقال بیماری ها توسط مورچه توجه نمی کنند.

شایان ذکر است رفتار مورچه ها در جهت جستجوی غذا و رطوبت روی سطوح داخل منازل می باشد که در جهت برآورده کردن این نیاز از لحاظ بهداشتی و سلامتی به افراد آسیب وارد می نمایند.

برخی از انواع مورچه ها به حمام و برخی به آشپزخانه یا به داخل اتاق ها هجوم می آورند . لازم به ذکر است مورچه قادر است ارگانیسم ها را از سطل زباله به قسمت هایی مانند ظروف محتوی مواد غذایی یا حتی سطوحی که شما با آن تماس دارید انتقال دهد و از این طریق مشکلات و آسیب های جدی را به سلامت شما وارد نماید.

تحقیق در مورد مورچه

مورچه‌ها از جمله حشرات اجتماعی و پرجمعیت هستند که در سراسر جهان یافت می‌شوند. آنها عضوی از خانواده Formicidae هستند و بیش از ۱۳٬۰۰۰ گونه مختلف مورچه شناخته شده است. مورچه‌ها در اکوسیستم‌های مختلفی وجود دارند، از جمله جنگل‌ها، بیابان‌ها، مزارع و شهرها.

زندگی مورچه‌ها به صورت اجتماعی و سازمان‌یافته است. آنها به صورت جمعیت‌های بزرگ در سلسله مراتب ساختاری سازمان‌یافته هستند و وظایف مختلفی بین اعضای جمعیت تقسیم می‌شود. در یک اجتماع مورچه، معمولاً وظایفی مانند جستجوی غذا، ساخت و نگهداری لانه، مراقبت از بچه‌ها و دفاع از توده انجام می‌شود.

تعاملات مورچه‌ها بسیار پیچیده است و بر اساس ارتباطات شیمیایی و ارتباطات بصری انجام می‌شود. آنها با استفاده از فراکانس های خاصی می‌توانند مسیرهای غذایی را تشخیص دهند و ارتباطات اجتماعی خود را برقرار کنند.

به عنوان جانوران اجتماعی، مورچه‌ها به طور گسترده‌ای برای کشاورزی ، پرورش قارچ ، دامپروری و همچنین به عنوان مهمان‌نواز کاربرد دارند. آنها همچنین نقش مهمی در جریان غذایی و پاکسازی محیط ایفا می‌کنند.

در تحقیقات بیشتر، می‌توانید در مورد زندگی اجتماعی مورچه‌ها، رفتارهایشان، تعاملاتشان و نقش آنها در اکوسیستم بیشتر بدانید. مورچه‌ها به عنوان حشرات اجتماعی، ساختارها و سازمان‌های مختلفی را در جمعیت‌های خود برقرار می‌کنند. بررسی رفتارهای اجتماعی آنها شامل موضوعاتی مانند تقسیم کار، ارتباطات بین اعضا، جستجوی و جمع‌آوری غذا، ساخت و نگهداری لانه، مراقبت از بچه‌ها و دفاع از توده می‌شود.

همچنین، در تحقیقات می‌توانید به بررسی نقش مورچه‌ها در جریان غذایی و زنجیره غذایی بپردازید. مورچه‌ها به عنوان مفسران طبیعت و تهیه‌کنندگان کمپوست نقش مهمی در پاکسازی محیط و بازیافت مواد آلی دارند. همچنین، بررسی ارتباطات شیمیایی و بصری آنها، شناخت فراسنجه‌هایی که برای جستجوی غذا، ارتباطات اجتماعی و مسیریابی استفاده می‌کنند، نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

در نهایت، می‌توانید به تأثیر مورچه‌ها در اکوسیستم و نقش آنها در پایداری و تعادل طبیعت پرداخته و بررسی کنید که چگونه تغییرات محیطی و تداوم جمعیت مورچه‌ها تأثیری بر بقیه گونه‌ها و اکوسیستم دارد.

علت وجود مورچه در خانه چیست؟

وجود مورچه در خانه دلیل خاصی ندارد چرا که مورچه ها می توانند از کوچکترین منافذی جهت پیدا کردن غذا و تامین رطوبت و حفاظت از خودشان وارد منزل ما شوند اما چنانچه شما بهداشت خانه را به صورت کامل رعایت نکنید و در مواقع آشپزی مواد کربوهیدرات مانند نان، روغن و پروتئین و ... روی زمین ریخته شود شاهد گسترش و ازدیاد مورچه ها در منزل خواهیم بود.

در صورت مشاهده مورچه در منزل خطر وجود آن ها را نادیده نگیرید و در اسرع وقت با کارشناسان حرفه ای شرکت نگین دشت در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید تا با اعزام کارشناسان ماهر حشره شناس و با استفاده از بهترین سموم خارجی مورچه و روش های ترکیبی سموم با طعمه و ژل های خارجی مورچه به صورت تضمینی مشکل منزل را کاملا ریشه کن کنیم.

ant به دوستانی که هم اکنون با مشکل حشره مورچه در منزلشان روبه رو هستند پیشنهاد می کنیم تا تنها با یک تماس با شرکت مهندسی نگین دشت، مشکل وجود مورچه را با سمپاشی مورچه نگین دشت برای همیشه حل کنند.


منابع مورچه

 

 

 

 

منبع مقاله: شرکت نگین دشت

by negindasht
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع مقاله ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد!

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi